søndag 29. desember 2013

True to your heart



Jeg har tenkt mye i det siste på hva som gjør meg lykkelig. Hva som får meg til å fungere og sette begge føttene utenfor senga og stå opp til en ny dag. For å være ærlig så har denne høsten/vinteren satt sitt preg på meg, og jeg føler meg omtrent like vassete og sur som været har vært i det siste. Det føles som det pågår en kamp inni meg, for å prøve å finne gleden igjen. Og det er midt i dette at jeg finner meg selv for øyeblikket. Midt mellom fortvilelse og glade øyeblikk. 

Å lytte til hjertet, eller sin indre stemme, har i flere år blitt satt til sides for å gjøre barndommen til ungene mine hjertelig og god. Deres beste har blitt prioritert og jeg angrer ikke en dag på det. Samtidig merker jeg at mine behov nå vil kreve sin plass. Behovet for å bli annerkjent av andre, å bli sett, å bli belønnet, å sette seg mål og nå dem, å stille høye krav til seg selv, å få være meg- ikke bare mamma. Det føles egoistisk å sette ord på disse følelsene, men jeg tror det er rett og nyttig. 

Jeg beveger meg inn i det nye året med spente tanker om fremtiden. Hva den bringer og vil inneholde. Og med full tro på at jeg er den som bestemmer retningen på livet videre. Vel vitende om at jeg trenger zoome ut fra detaljene i livet innimellom, og prøve og se det store bildet. Jeg er min egen lykkesmed. Og idag var lykken en tur med Vito langs Jærens kyst. Bare oss to. Det var nydelig!


0 kommentarer: