fredag 4. mai 2012

Kaia



Endelig kom dagen da vi skulle få møte den lille skapningen inni magen til Mamma. Lørdag 28 april entret hun verden med storm. Helt perfekt, frisk og fin, våken og klar som den morgenen hun ble født. I sollyset i syvende etasje på sykehuset, med strålende utsikt over Stavanger, ble vi foreldre til vår tredje jente. Det var utrolig deilig når vi endelig fikk holde henne i armene våre. Tiden etter fødselen var så rolig, vi fikk være helt alene med henne i flere timer før noe som helst skjedde. Det blir litt som om du glemmer tid og sted, og klarer å bare være her- i øyeblikket. For det er så stort det som har skjedd, det rommer mer enn jeg klarer å beskrive med ord, det er starten på selve livet.



Og nå føles det som om vi kan begynne og leve igjen, ikke bare vente. Jeg prøver å nyte hvert minutt av den første uken til Kaia, det er vanskelig å legge henne ifra seg, for jeg vil helst holde henne inntil meg hele tiden. Og det er godt, for det er bare det jeg trenger å gjøre. Husvask og annet får vente litt for nå, så får vi ta noen skippertak når den tid kommer, men jeg vil bare være Mamma idag. Få klemme og kose på alle tre jentene mine, og vise hver og en av de at de er ønsket og så høyt elsket.

6 kommentarer:

Håndlaget av InaPina sa...

Gratulerer så mye. Utrolig herlig liten jente.
C

Marianne sa...

Gratulerer! Blir skikkelig rørt av hvor fint du beskriver det hele. Og finefine Kaia.

Krossmyra sa...

Gratulerer så mye!

Linn Harbo sa...

Gratulere så mye med lille Kaia! Det er så utrolig stort å få barn. Kos dåkke masse masse. :)

Tone Brit sa...

Gratulera så mye med nok ei nydelige jenta! Nyt tiå :)

Elisa sa...

Grtulerer med ei nydelig jente, du har utvilsomt viktigare saker fore enn husvask og slikt no!