mandag 23. april 2012

Ventetid



Mens vi venter på at vårt nye familiemedlem skal entre denne verden er det godt å ha noe å fordrive tiden med. Det blir lite sying nå på kveldene, det er rett å slett bedre å sitte med strikketøyet i fanget i en myk og god sofa.



Jeg har begynt på et nytt prosjekt til storesøster, noe hun er godt fornøyd med. Denne heter toveiskjole og er også fra Pickles. De har noen fantastiske garn, selv om de jeg har prøvd ut bare er håndvask. (vet nå ikke helt hvordan det skal gå når det er barneklær jeg strikker) Jeg strikker nå med et garn som heter Pickles Pure Alpaca, og det er så mykt å deilig at jeg tviler ikke på at Tilda kan bruke denne kjolen uten genser under. Pickles lager strikkesett du kan kjøpe der du bare velger størrelsen kjolen skal strikkes i, og inkludert i pakken er riktig antall garn og oppskrift. De har også herlige fargekombinasjoner til å velge mellom, til toveiskjolen har jeg valgt fargekombinasjonen som heter Pippi. Syns den er ganske så sprek i fargene, men sånn rett etter påske minner den litt for mye om eskefargen på de gode sjokoladeeggene du kan kjøpe med fyll i. Enig? Uansett, jeg liker å strikke noe som kan brukes på begge sider, snakk om å slå to fluer i en smekk, både praktisk og kult.



Ellers blir det mye kaffedrikking og vann med kullsyre i (gravid greie) både på dagen og kveldene. Det er ikke mye store prosjekt jeg får gjort for tiden, men det blir noen små, og for noen dager siden var vi på Wiig gartneri der jeg spanderte på meg selv en ny pelargonia. Denne sorten hadde jeg aldri sett før og jeg likte fargen ekstra godt, så når jeg kom hjem plukket jeg av moderblomsten minst 8 stiklinger som kan bli nye store blomster. Det er noe jeg har lært av svigermor, og det er en himla god ide. Var nemlig på plantasjen idag der stiklingene (samme størrelse som mine) kostet 19.90. Du kan jo selv regne ut at jeg sparer gode penger på å gjøre det selv, dessuten er det jo alltid like spennende å se om jeg får det til. Denne sorten pelargonia heter forresten Fireworks Pink og lever virkelig opp til sitt flotte navn.

Imorgen har jeg termin. Så får vi se da, om det blir kaffedrikking den dagen også eller om noe spennende endelig skal skje.


9 kommentarer:

Krossmyra sa...

Spennende! Masse lykke til:)

Gretty sa...

Håbe på spenning! Ønske deg alt godt for fødselen og så glede eg meg veldig te å treffa deg ittepå :)) klem

Marianne sa...

Har visst skjedd litt her inne siden sist jeg besøkte dere. Koselig lesing.
Og den toveiskjolen blir nok helt fantastisk, både fargene og garnet var toppers! Koselig å treffe deg på Noas Ark i dag.
Lykke til i den nærmeste tiden.
Marianne

kjellfrid sa...

Må ønske deg veldig lykke til! Jeg ble bestemor 26. mars og det er jo utrolig flott!

Mamma Karlsen sa...

Tusen takk alle sammen! Jeg tar imot alle gode ønsker jeg kan få:) så får dere nok snart en oppdatering når noe nytt skjer. Mvh Tone

Fargebarn/Husbygger i Klepp sa...

Tusen takk for fin kommentar.
Og masse masse lykke til med innspurten. Gratulerer så mye med en liten til på veg!
Kan tenke meg du er lei nå. Jeg er lei og jeg har 2,5 mnd igjen! Helsa mannen forresten! :)

BoHo sa...

Lykke til med fødselen! Så kjekt å lesa ein gild og variert blogg. Gler meg til å koma i gang i eigen hage no:-)

Hanne G sa...

I dag e dagen, eller imårå! :D :D KOM IGJEN BABY

Fru Hetland sa...

Gratulere så mye med lille Kaia! Fantastisk!