lørdag 14. april 2012

April gleder



Vi nyter denne herlige tiden på alle måter, helst fordriver vi dagene ute i hagen og det er deilig å endelig få tilbake litt av fargen i ansiktet. Jeg prøver å bli ferdig med endel av mine "prosjekter" som jeg har hatt gående en stund, mest fordi jeg vet det blir liggende når det kommer enda et nytt liv inn i vår familie. Jeg har strikket ferdig både vest til meg selv og kjole til Lerke.



Vesten er fra dropsdesign og mønsteret finnes gratis på deres nettsider. Den er strikket i et nokså tykt garn som heter Nepal, en blanding av ull og alpaca. Og siden pinne nr var str 4,5 gikk det nokså greit unna når jeg bare satte med ned med strikketøyet. Det er en deilig avkobling fra alt annet, jeg vet ikke helt hvorfor, men det er nokså tilfredsstillende å bare sitte i en stol og få garn og pinner til å bli til noe som "er" noe.



Jeg har også hatt to babybukser ferdig oppklippet en stund nå, uten at det har skjedd så mye mer med de. Helt til svigerinnen min lurte på hva de buksene skulle brukes til, og om hun kunne få den ene til en barselpresang. Jeg driver egentlig ikke å produserer noe for salg til andre, men det finnes jo alltid et unntak eller to. Dessuten hadde jeg bare tenkt å ha den ene til lille baby Karlsen, så det passet nokså greit. De er sydd i brun babycord fra S&S og pyntet med noen små detaljer og gullknapper.



Ellers er Odd Erling i full gang med alle hagens prosjekter. Det er tydelig at han er i sitt ess når han får være ute og grave i jorda. Idag er det blitt skikkelig fremgang på drivbenkene, til min store glede! Kjøkkenhagen vår har blitt betydelig større enn i fjor, i høst gravde vi ut et stort bed og nå de siste ukene har han laget sti og delt bedet i 4 like deler. Her skal det snart sås både det ene og det andre. Noe er allerede sådd og reist på ferie til mor som har drivhus. Vi har også et annet spennende nytt prosjekt som dukket opp i hagen vår igår, mer om det neste gang.

0 kommentarer: