lørdag 25. februar 2012

Til to små



Idag har vi vært og besøkt en god vennine på sykehuset som hadde drømmefødselen (hvis det finnes noe sånn?) og fått en nydelig gutt for to dager siden. Vi er så glade på deres vegne, og jubler sammen med dem over det nye livet som er kommet inn i våre liv.

I den anledning hadde jeg laget to selebukser, en til baby K nr 3 og en som fikk være med til sykehuset idag. Buksene er nesten like, med lomme både framme og bak, matchende stoff inni som på lommene og store treknapper som prikken over i-en (4 stk, så den kan utvides etterhvert). De har vært nesten helt ferdige en måneds tid, men har manglet knappene. De fikk jeg sydd hull til rett før vi reiste til sykehuset. Noe må bare bli gjort i siste liten, mens jeg lokker ungene med godterier og "Skjønnheten og Udyret" for at de skal sitte stille i eget selskap i noen verdifulle minutter. Mønster er fra boken "Sy til barn" av Rikke Misciattelli, den begynner egentlig på str 74 men jeg har forminsket den til str 68. Buksene er sydd i deilig mykt babycord fra SS med tynn ribb som avsluttning på beina.



Så når bare den lille i magen kommer ut og de får vokse seg litt større, så kan de matche når de leker sammen!

4 kommentarer:

Olaug sa...

For et koselig innlegg og Tusen takk for buksa, Den var veldig fin, gleder meg til knøttene skal leke sammen:)

Hege sa...

Så koselig blogg du har! Denne må jeg nok følge ;)
Ser du syr en del i babyfløyel. Det er jeg også veldig glad i. Skikkelig godt og mykt!
Kjekt om du tar turen innom stoffbutikken min en gang. Litt kortere vei til Klepp enn til sørlandet ;)

Mvh Hege

Anonym sa...

Hei, hei

Så koselig blogg:)

Syns virkelig du har en herlig smak på barnetøy, og lurer litt på om du også kan sy på bestilling?? Ønsker meg nemlig så veldig en slik bukse til 2-åringen min, også den fineste lua "torneroselue" du hadde sydd til jenta di. Slik har jeg lett etter til gutten min overalt (men uten blomster da..), men alle jeg finner er sixpenceluer, og det blir fort litt voksen mann syns jeg..

Mamma Karlsen sa...

Heisann. Beklager jeg ikke har svart deg før. Jeg tror desverre ikke at jeg vil sy på bestilling, det er ikke helt min greie. Men jeg takker og bukker for komplimangene! Kan godt være det blir det en gang men ikke helt nå. Men jeg sender deg gjerne litt informasjon både om buksene og om lua, slik at det er mulig for deg å sy den selv, eller få noen andre til å sy den for deg. Du kan maile meg på karlsen.tone@gmail.com
Hilsen Tone K