fredag 13. januar 2012

Me and my bernina



Er såvidt igang med sying igjen etter julen, det frister mer nå å begynne på nye prosjekter enn på lenge. Det er merkelig at det er sånn med noe jeg koser med med såpass mye, at ikke alt bare er kjekt uansett hva jeg syr. Men nå som det ikke er noen gaver som MÅ bli ferdige så kan jeg sy det jeg vil, og det frister veldig. Jeg fikk to nye sybøker til jul fra min kjære gode mann. De er så oldschool som du får det. "Barnetøj du selv kan sy" (5-12 år) og "Tøj du selv kan sy", begge av Elsebeth Gynther og Bjarne Solberg. Så nå kan jeg fortsette å sy klær til jentene selv om de blir større, og også til meg selv.

Det nærmet seg en tur til sørlandet og til stoff og stil, og da er det alltid godt å få brukt opp litt gammelt stoff som har blitt liggende urørt siden det ble kjøpt. Jeg fikk sydd to søte skjorter til jentene med et deilig babycord stoff i lilla. Det er så mykt og godt, og jeg likte å bruke knapper som jeg selv bestemte stoffet på.



Så nå har jeg litt bedre samvittighet når jeg reiser sørover for å ta med nye stoffer hjem. Jeg gleder meg til å begynne på vårgardroben og ikke minst sommerklærne. Blomstrete bomullstoffer og store knapper, det skal jeg hvertfall unne meg.

4 kommentarer:

Drømmehjerte sa...

HVOR har han fått rak i de bøkene? Jeg mangler den med tøy fra 5-12 år og har lenge vært på jakt etter den! Viss han/du/dere kan hjelpe meg, blir jeh evig takknemlig!! :-)

Nydelige skjorter!! Elsker teksten! :-)

Stikk gjerne innom en liten tyr når dere er på Sørlandet!!
Klem

Drømmehjerte sa...

Hmm...rettskriving er ikke så lett på en iPhone... ;-)

Pappa Karlsen sa...

Boken dukket opp på www.antikvariat.net

Mamma Karlsen sa...

Takk for tilbudet, Ingvild. Vi stikker gjerne en tur innom neste gang, denne gangen ble nokså kort for min og Lerkes del. Vi kom med toget på lørdag og reiste hjem neste dag for hun var ikke i slaget på fredagen. God klem til deg