fredag 6. januar 2012

Hjemmebakt brød



Helt ærlig så har ikke hjemmelaget brød vært noe som har fått tennene mine til å løpe i vann. Brødene har vært gode, men ikke gode nok til at de har vært verdt innsatsen. Helt til nå. Kona har begynnt å bake etter "No-knead-bread" metoden. Det har blitt noen fantastiske brød og selv om jeg egentlig ikke vet hvor mye arbeid kona legger ned i brøene, kan jeg tryggt si at det er verdt innsatsen. Selv påstår hun at oppgaven ikke er særlig krevende, og at hvem som helst kan klare det. Oppskriften har blitt funnet på bloggen Mat på bordet, der ligger både oppskriften og en nyttig instruksjons video. Kjenner du at du ikke tenner helt på ideen vil jeg anbefale deg å se videoen nedenfor, der bakes brødene etter samme metode, utenom at det blir brukt surdeig istedenfor tørrgjær. Det er ihvertfall en film som gir meg lyst til å bake.
 

1 kommentarer:

Unn Iren sa...

Kjekt å se at tipset mitt falt så godt i smak at det får et eget innlegg på bloggen!