fredag 2. desember 2011

Prinsessebursdag



Igår feiret vi vår store jente som ble 4 år. Dagens høydepunkt var å ha barneselskap med 17 unger rundt langbordet. Vi er så heldige som har så mange gode venner!!! Jeg hadde selvfølgelig lovet henne en prinsessekake, og prinsessekake skulle det bli. Den bestod av to sukkerbunner med kakao, 2 pk kremfløte og jordbær og bringebær fra egen hage. Jeg plasserte en Barbie i midten etter å ha trålet verdensveven for all mulig informasjon om prinsessekaker og hvordan man lager dem. Etter lag på lag med kremfløte og kakebunn, ble det til slutt noe som lignet et skjørt. Dette ble kledd med lilla marsipan og pyntet med små rosa kuler. Her er et bilde av herligheten:

Selve Barbie dukken tok kvelden etter at vi hadde forsynt oss med skjørtet hennes (det hadde jeg også gjort!) men resten av kjolen er spart til familieselskapet imorgen. I tillegg kom jeg over noe så morsomt som Cake Pops i den store letingen. Det er kake/konfekt som ser ut som slikkepinner, trukket med sjokolade og morsomt strø. Dette måtte være den perfekte tingen for barnebursdager, tenkte jeg. Og når jeg først har bestemt meg for noe så blir det jo sånn, selv om jeg på tordag kvelden når klokken gled mot midnatt angret bittert på at jeg ikke heller laget mine supre blåbærmuffins. (som jeg alltid lager til bursdager) Jaja, jeg ble nå ferdig til slutt og de ser jammen meg helt nydelige ut på et bursdagsbord. Nyt synet, for jeg tror ikke jeg begir meg ut på dette eventyret igjen sånn helt med det samme!



Du finner oppskriften og bilder trinn for trinn her, om du skulle bli fristet ut på dette eventyret selv. Men du er herved advart. Gjør det en dag du er opplagt og har nok av tid og tålmodighet. Laget en oppskrift på 50 stk, selv om jeg fikk i underkant av det pga noe store slikkepinner. Disse skal også nytes videre imorgen, sammen med kråtakaker (som vi bakte idag sammen med verdens beste mormor) og Hello Kitty Oreokake. Fan-tastisk! Da er det bare å feste videre resten av helgen. Det skal hvertfall vi...







3 kommentarer:

Austigard Factory sa...

Imponerende! Jeg tar av meg hatten :) Så flink du er!

Fru Hetland sa...

Flott kake!! Skulle gjerne smakt den også:-)

LilleFruVims sa...

jeg og lagde cacepops da alida ble 4 år...Syntes de var supre å lage jeg. lagde dem over 2 kvelder siden de skulle stivne innimellom. veldig genialt for meg som er veldig flink å ødelegge kaker:-) jeg brukte rosa sugerør med grillspyd inni som slikkepinner:-) se gjerne bilde på facebooken min:-)
-maritha elen