mandag 19. desember 2011

Når kreativiteten dukker opp...



Jeg har (som de fleste andre) mange uferdige prosjekter som skal bli ferdige til jul. Hobbyrommet i kjelleren flyter av ting og tang som skulle vært pakket inn eller sydd sammen. Og det er nettopp da, når jeg skulle ha satt meg ned for å bli ferdig med det som er såvidt begynt på, da skjer det noe. Det er som når du leser til eksamen. For da har du virkelig lyst å bake brød, eller vaske kjøleskapet, eller måke snø. Alt annet enn å gjøre det som trengs. Så igår kveld, når klokken gled mot midnatt og leggetid for lenge si, da fikk jeg lyst å lage gullsko. For minstejenta kunne jo vært veldig søt i gullsko akkurat denne julen her.



Jeg har fått mange gamle restestoff fra mor, som hun har samlet på opp gjennom årene. Og om det var et stoff jeg aldri trodde jeg skulle ville sy noe av, så tror jeg det må ha vært dette. Men jammen om det ikke kom helt til sin rett. Så nå kan vi glitre i gull hele julen, selv om jeg kanskje innser at for meg er det ikke juleferie sånn helt ennå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

My wife was very excited by those shoes.. Do you also have a model for boys?

Cheers,
Jürgen

Mamma Karlsen sa...

No Jürgen, they come only in ladies sizes, but I can make a pair for your lovely wife:)

Merry christmas to you and your family!

Valerie Cooper sa...

Aww I want a pair too! So cute!!!