fredag 25. november 2011

Advent



Nå er endelig tiden her for å finne fram litt av alt det fine vi pynter med til jul. Hvertfall det som er lilla. Adventsfargen. Og det er jo min favoritt farge! I fjor var jeg så lur at jeg sorterte alt jeg har av pynt i fire forskjellige bokser. En sølv/gull og hvitt, en rød, en lilla, og en med kongler og ståltråd. Det hjelper når man skal pynte litt etter farger, og så er det lettere å ha med seg ungene og fortsatt få et strålende resultat. Så når Tilda kom hjem fra barnehagen stod dekorasjonene på rekke og rad. Jeg har brukt mye mose, mye lys og mange svibler. Da var det en fornøyd jente som fikk pynte det slik hun ville, med bare litt hjelp av mamma inni mellom.


Her en nydelige hvite svibler i runde glassvaser. Så enkelt, og fantastisk fint. Svibler er kjekke for de forandrer seg fra dag til dag. Til slutt lukter det deilig i hele huset.



En stolt Tilda viser fram noe av det fine vi har laget. Det er godt vi har mange vi er så glade i, som vi kan dele med. Slike små dekorasjoner er kjempefine å gi bort i adventsgaver viss vi strever med å finne på noe til kjente og kjære til jul.

Denne uken fikk vi også laget vår første julekakesort, andreakaker. De smaker deilig karamell, og smelter på tungen. Nå er det ikke lenge til vi bare spiller julemusikk og drikker gløgg dagen lang.

3 kommentarer:

Fru Hetland sa...

Så fine! Du er skikkelig god! Eg skal lage oppsatser i morgen, er bare litt kjedelig at min kjære ikke tåler svibler:-(

Elisa sa...

Knallfint, eg må visst skaffe til veie nokre sviblar her også.

Anonym sa...

Leste i dag artikkel om dere i siste Allers. Kjempebra å være kreativ. Ble inspirert av lesningen og leita opp blogsida. Kjempefint. Kanskje dere kan bli inspirert av mi hjemmeside:
www.dillapaakort.com

Så de flotte julekorta dere har laget.

Mvh evy bergheim
byrkjelo i nordfjord