mandag 24. oktober 2011

Dagens familiemiddag



Idag har vi laget hamburgere fra bunnen. Det var kjempegøy, og ungene fikke være med. Det var spesielt kjekt å se hvordan kjøttet ble kvernet til kjøttdeig. Tilda ville putte oppi kverna mens Lerke helst ville smake. Resten av hamburgerene laget pappa (han brukte to oppskriftbøker og internett, for å velge de aller beste tipsene) mens mamma stod for burgerbrødene. (oppskriften er kveitekakene til mormor: Bankers!)



Det ble en aldeles nydelig 200 grams hamburger på de voksne og en 100 grams på ungene. Vi var mette som få når alt var overstått. Og alle var like fornøyde med innsatsen sin.



Jeg må bare si at jeg digger å ha en mann som har fridager i turnusen sin, de dagene har vi som regel bedre middag enn hele resten av uka. (når det er jeg som lager og bestemmer) Jeg har lært meg å telle velsignelsene mine, og denne dagen ble en av dem!

0 kommentarer: