mandag 26. september 2011

Høst



Mørkere kvelder, dyrstert vær og kaldere i huset. Tøffler og ullklær har kommet fram denne uken. Høsten er på plass, feber og tette neser også. Sist uke var det mannen i huset som var utslått, denne uken er det Tilda. Da er det godt med varme tepper og en armkrok. Hun finner fram bok etter bok som hun vil lese. En av favorittene er Torbjørn Egners "Jumbo" og "Da Per var ku". De er nok blandt Mammas favoritter også.



Idag har vi laget bli frisk gave til vår lille syke venn, det ble et heklet smykke med bringebær på. Kjempesøtt og fort gjort. Hun ble veldig fornøyd, og jeg ble klar for neste års bringebærsesong allerede.



Vi har vært mye i skogen og plukket skatter, som vi snart skal lage noe fint av. Jeg sitter mer og mer i loftstuen om kveldene og hører på musikk (Melissa Horns nye album) og strikker. Hører på vinden utenfor og regnet som pisker på ruten. Det er noe herlig med høsten også. Alle de fine fargene og den friske luften og jeg får lyst på nye, varme plagg i brunt, oransje og gult. Så vi prøver å nyte tiden som er her, selv om den bringer med seg noen plager.



Smil til verden, og verden smiler til deg.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Vakre Tilda :) kjempekoselig smykke, eg må kanskje lære meg å hekle igjen nå når me har ei jente i hus :)

HanneBopstad :)