fredag 9. september 2011

Hello Kitty makroner



Jeg har hatt veldig lyst å prøve meg på makroner i det siste, de ser så lekre og gode ut. Men det skal vistnok ikke være så lett som det ser ut til. I følge dem som kan makroner så stemmer ordtaket "øvelse gjør mester". Men man kan jo også ha flaks på første forsøk, tenkte hvertfall jeg, og satte igang med godt mot. Det skulle vise seg at de som har greie på det hadde rett. Makronene ble mer kornete enn i oppskriften, noen av dem fikk sprekker under steking og de var nok litt for tykke. Men det er ingen tvil om at de ble veldig søte!



Brukte lang tid på å pynte dem, men så er jo også dette det kjekkeste. Tilda var ved min side og gledet seg stort over hver ny Hello Kitty kake som ble til. Hun var veldig stolt når vi skulle servere dette til dessert etter middagen igår. De er fylt med pink lemonade fyll bestående av hvit sjokolade, fløte og lime.



Om dette ikke er alle småpikers drøm, så vet ikke jeg. Du får bare så mye moro som du lager selv!

2 kommentarer:

Oddgeir Teigen sa...

Kan i alle fall garantere at dette MÅ være Mali sin drøm;)

Gretty sa...

Aldeles nydelige!! :)