mandag 13. juni 2011

Oldemors nattkjole...



Desperat på leting etter stoff hjemme hos mine foreldre ender jeg opp i to utkledningskasser som ble flittig brukt i mine barndomsår. Der finner jeg to nattekjoler som har vært Oldemors, den ene av de hadde et nydelig mykt stoff fullt av rosa roser. Jeg har funnet ut at det gjelder å være litt taktisk viss jeg skal få storesøster til å velge klærne som jeg syr til henne, til fordel for annet. Og ideer om hva jeg kunne sy  i Tornerose stoffet var ikke vanskelig å finne. Tilda har hatt på seg Tornerose hatten sin hver dag siden jeg laget den til henne. YES!



Tornerose var et vakkert barn, vakkert barn, vakkert barn.....

Minstemann fikk seg en praktisk Tornerose gave, nemlig en smekke i en veldig søt V-fasong og en stor, hvit stoffknapp i nakken.



Nå jeg holder på med en liten vest til Tilda, men fortsatt er det endel igjen av dette nydelige stoffet. Hva annet som kan bli til med tiden, det er det bare fantasien som setter grenser for. Av den andre nattekjolen sydde jeg noe til meg selv. Følg med, så dukker det nok opp her skal du se.

4 kommentarer:

Fru Hetland sa...

Så søte!!! Jonah har en lik hatt som jeg sydde i brun fløyel da han ble ett, men den passer perfekt først nå. Me kaller den Emil-hatten, så då vil han og alltid ha den på:-)

Har du forresten ett mønster på den? Kunne godt sydd en til men orker ikke prøve og feile meg fram en gang til...

Fru Hetland sa...

Og venter forresten på bilde av mamma Karlsen i den nye buksedressen!

Marianne sa...

Så fine! Eg og kunne tenkt meg mønsteret på hatten om du har... Kjempe koselige! :D E og veldig spent på denne buksedressen Ragnhild snakke om... :D

Pappa Karlsen sa...

Hei hei Ragnhild. det sko jo vær en overraskelse!!!!