tirsdag 10. mai 2011

En god idé



Nå var det endelig på tide å så litt sommerblomster ute i potter. Veldig kjekt at det er noen sorter som er så lettvinte at de kan sås rett ut, uten å først være inne noen måneder. Jeg har sådd blomkarse og erteblomst, og begge disse kan bli ganske høye og vil helst klatre på noe. Jeg var over hos naboen og klippet av noen pinner på pilehekken hans, stappet 4-5 stk ned langs kanten på hver potte og bandt dem sammen i toppen med hyssing. For en god idé! Ikke bare er det praktisk men det gjør at pottene ser ganske så fine ut, selv om det ikke spirer i de ennå.



Nå kan sola bare fortsette å varme slik at de små frøene snart begynner å gro. Men vi trenger litt regn innimellom, men aller helst på natten. Gleder meg til å se om den gode idéen min fungerer like godt når krukkene bugner over med blomster, det vil tiden vise. Og da kommer det nok et innlegg på bloggen om det endelige resultatet.

3 kommentarer:

Dronning Maud sa...

He he nei du er nok ikke det.Men hun har fantastiske ting hun lager.Se her:http://www.tinekhome.dk/www/welcome_ny.htm.
Så koselig å så frø.Jeg har noen liggende jeg også.
Ha en goe dag!:)

Valerie Cooper sa...

How exciting, sister! I can't wait to see your beautiful blooms!

Fargebarn/Husbygger i Klepp sa...

Så bra kommet på! Blir spennende å følge idèen din videre.

Mønsteret jeg har brukt er fra boka Elisabeth Gynther. Børnetøj du selv kan sy, men har justert lengden i livet litt og lengden på beina. ;)