torsdag 14. april 2011

Trenchcoat



Endelig, etter mange strevsomme timer forrann Burda bladet, har det endelig blitt resultater. Jeg angret allerede mens jeg klippet ut stoffet, for så mange forskjellige biter hadde jeg aldri vært borti. Men da måtte jeg fullføre for stoffet var så søtt og altfor fint til å ikke bli til noe. Det er et gammelt, blomstrete bommulls stoff som jeg fikk av mor i høst, det hadde ligget hjemme i skapet og ventet på å bli brukt. Og nå kom anledningen, her snakker vi krage med innlegg, belte, belteholdere, skulderstropper og andre detaljer som jeg bare kan på svensk (mønsterets originalspråk...hmf...) og modellen var litt sulten i fotoseansen så hun tok seg litt pizza.



Siste hånd på verket var 8 treknapper som jeg hadde liggende, de skulle egentlig bli brukt på noen strikka klær, men de fungerte utmerket til jakken. Syns selv av det ble veldig bra. Tilda poserer for mamma fotografen...hihi..



Nå er altså det første sommerplagget i boks, håper bare det blir godt nok vær til at denne blir brukt masse, masse, masse! Så kjenner jeg at det kribler i symaskinen, det må nok bli noen plagg til før sommeren kommer. Kanskje en matchende solhatt hadde vært tingen?

3 kommentarer:

Marianne sa...

Enormt fine! Du e vilt flinke Tone! :)

Gretty sa...

eg bøye meg i støvet (ikkje at det fins hos deg)! Heilt nydelige!! :)

Fru Hetland sa...

Du er så enormt gode!!! Blei kjempefin!