torsdag 30. desember 2010

2010 er historie.



Sist års nyttårsforsett for min del skulle være å trappe betraktelig ned på strikking og annet håndarbeid. Det gikk i vasken. Grunnen var mye verking i hendene mine, men etter sommeren har smertene mer og mer forsvunnet. Halleluja!

Derfor har det heller blitt mer strikking enn årene før. Jeg kan likevel ikke måle meg meg mormor og mor på dette området, men nå kan det bare gå en vei. Etter sommeren begynte jeg på noe som skulle være mitt livsverk, en kjole som jeg har drømt om å strikke fordi den er bare helt nydelig. Nå er den ferdig og jeg er dualig fornøyd! Jeg har ikke strikket etter mønster før, og derfor var jeg spent på hvordan dette ville gå. Det tok tid, som forventet, men resultatet ble slående.

Her er minste frøken i kjolen som er strikket i drops alpakka, størrelsen er 12-18 mnd så denne kan hun forhåpentligvis bruke i lang tid fremover. Drops mønsteret ligger på nettet og er helt gratis.



Da er det vel på tide å takke for det gamle og se fremover mot det nye. Mitt nye nyttårsforsett skal dette året være å trappe betraktelig opp på strikking og annet håndarbeid. Dette skal bli tidenes strikkeår! Jeg skal også bli tante i sommer (min svigerinne på sørlandet) å da er det enda en liten krabat å kle opp i hjemmestrikket deilig ull.

Ønsker dere alle en herlig nyttårsfeiring og alt det gode for det nye året!

2 kommentarer:

Anne sa...

dere har så utrolig flott blogg! jeg blir inspirert av både den, og generelt livet dere ser ut til å leve på landet. Ønsker dere et riktig godt nytt år, også tror jeg jammen jeg linker dere på bloggen min!:)
anne

Hanne G sa...

Hei og god dag.
Sende inn en liten søknad med ønske om KONKRETISERING av ken som skal få baby.

Det har vist allerede vert nogen missforståelser...

Neineinei, JEG er EI med barn!

MEN konge for dokke med ny tant/onklonge! WOOHO