lørdag 6. november 2010

Høst og produksjonstid.



Det er tiden for å holde seg innendørs og det betyr mange lange kvelder sammen med min kjære bernina. På programmet har det for tiden gått i finklær, både til jul og bursdager som kommer. Jeg har vært i tvil om hva jeg skal lage til Tilda. Laget først en bukse i et ull-lignenede stoff med lapper på knærne. Syns selv den ble nydelig, men problemet er bare at vi har ei lita tulle som bar skal gå i kjole og skjørt. Så da satte jeg igang igår kveld og sydde et skikkelig prinsesseskjørt til henne. Fargen er heldigvis ikke rosa, og det gjør susen syns mamma. Vi liker godt rosa altså, men det får nå være grenser. Så denne gangen valgte jeg er sjøgrønn/turkis farge. Den er nydelig og ganske mørk. Passer godt til juletider og til mange kjekke bursdager.


Til lillesøster har jeg sydd en omslagskjole i ull. Mønsteret er tegnet litt selv og litt fra en mønsterbok, og resultatet ble slående. Jeg er superførnøyd og håper hun klarer kravle rundt på gulvet selv med denne varme kjolen på.



Hva lager du i høst?

4 kommentarer:

Fargebarn/Husbygger i Klepp sa...

Så fine klær! Blir nok noen skjønne jenter til jul. Takk for tips til stoffledning på clas Ohlson Odd Erling. ska sjekke det ut neste gang jeg er der.

Dronning Maud sa...

Beundringsverdig!!

Fru Hetland sa...

Kjempefine!!! Nå skal eg og straks i gang med omslagkjolen! Får nesten litt prestasjonangst når eg ser kor fine din blei:-)

madamekirsten sa...

fine! Håper du kan sy noko fint av den grøne kjolen :)