fredag 24. september 2010

Vinterlue



Igår gjorde jeg ferdig en skikkelig vinterlue til Tilda. Den har vært i tankene mine siden tidlig denne uka og jeg var spent på om symaskinen min ville sy i såpass hardt materiale. Jeg var nemlig på besøk hos min kjære mormor og hun hadde en gammel jakke som onkelen min har hatt i semsket skinn foret med ull.  (kremt... det viste seg at jeg tok feil ang onkelen min, jeg måtte spør mormor om det stemte idag og det gjorde det aldeles ikke. Jakken har tilhørt en pasient på Nærland som vistnok aldri brukte den. hehe...) Den har tidligere blitt klippet opp av mormor for å bli til såler under mine tova tøffler som det kom hull i etter en lang, kald vinter i fjor. Så jeg visste at den allerede var i stykker, og jeg var spent på om jeg klarte få lagt en lue av det som var igjen. Og det gikk, og symaskinen min klarte skinnet i tillegg. Jeg er veldig fornøyd og nå kan vinteren bare komme. Den kan være minst like kald og snøfull som sist og denne gangen er vi godt forberedt!

8 kommentarer:

Marianne sa...

Utrolig kule hua. Kunne nesten hatt en sånn sjøl... og så såg den jo fantastisk god og varm ut! :)

Drømmehjerte sa...

Så utrolig kul!!! Jeg er imponert!

Hanne Bjelland sa...

Wow ! Den blei kjemefine. Dæ æ jo sånnei me sugle på i de dyre blanå. Så flaks å hA ei mormor me sånne skatta !

Kristine sa...

Den var nydelig! Så kjekt å bli sååå fornøyd med et prosjekt! Jeg koser meg når jeg titter innim bloggen din! .D

Ragnhild Hetland sa...

Kjempekule! Du er så gode!!!

Olaug sa...

Så fine an blei! Passa møje bedre som hua enn vest.. DU æ kjempeflinke, Tone!!

Benedicte sa...

Takk for at du deler din hverdag og godt tips med oss.
Hilsen Benedicte

-Synnøve sa...

utrulig flotte hua, såg goe ud i vinterkulda:)