tirsdag 21. september 2010

Marte-skjørt med seler.



Søndag var mor her og lekte med ungene i hagen da plutselig Tilda utbryter: "Akkurat som mormor og de 8 ungene!" Det var riktignok bare to unger i hagen den dagen, men sikkert like kjekt!

Det fikk med til å tenke på den herlige filmen om mormor og de 8 ungene i byen (vi har den om når de er på landet også men jeg ser filmen sammen med en 2 åring og hun foretrekker å se ting om igjen og om igjen, og så langt har vi rett og slett ikke kommet enda) og hvor søte klær de har på seg. Jeg har tenkt flere ganger at jeg må lage noen mormor og de 8 ungene klær, og nå var tiden inne. Idag gjorde jeg ferdig Marte skjørtet. Det passer aldeles utmerket for Tilda nekter å ha på seg bukse for tiden, det skal være skjørt eller kjole. Har laget det med to lag, og det er litt ballongeffekt nederst på skjørtet. Innsiden og selene er sydd med et herlig stoff fra stoff og stil, det ytterste stoffet er kjøpt hos fabricworm på Etsy. Selene er gode og lange og gjør at skjørtet sikkert kan brukes til skolealder.

3 kommentarer:

Drømmehjerte sa...

Så nydelig!!! Denne kjolen digge eg!!! :-)

Ragnhild Hetland sa...

Kjempefin! Du er gode!!!

Dronning Maud sa...

Så utroligt kjekt å finna bloggen din:)Nydelige kjole!
maggi!