torsdag 2. september 2010

Forberedelser til dåp



Søndag som kommer skal minstejenta døpes og det blir stor stas og selvfølgelig også en stor fest etterpå for å feire. Og slike ting må forbederes og det har jeg gjort nå i flere uker. Endelig nærmer dagen seg og det med stormskritt. Alt skal skje denne helgen, vi skal i konfirmasjon, jeg skal i reunion med barneskolen, og min kjære mann skal ha jobbehelg i tillegg til at vi skal ha dåp på søndagen. Så da gjelder det å ha tunga rett i munnen og gjøre litt på forhånd og helst skrive mange lister som man kan krysse av på etterhvert som ting er i boks.

Her er baguettene som skal nytes på søndag. Håper bare de blir gode selv om de må en tur i fryseren først.

Dåpskjolen henger allerede klar. Det er min oldemor Therese, altså tipp oldemor til Lerke, som har sydd den, Og den er bare nydelig med alle sine små detaljer. Jeg skal bruke mye syrin denne dagen i pyntingen, så derfor har jeg også valgt å ha en syrinfarget sløyfe. Syns selv at dette ble veldig fint.




Min kjære mor kom med massevis av lyng som hun hadde plukket og det har blitt gjort om til kranser og buketter som skal pynte bord og dører. Lyng er så dekorativt og holder seg fint så lenge. Det er virkelig en glede å bruke i dekorasjoner og oppsatser.

Og her er dåpsjenta, klar for en heidundrandes fest bare for henne, og klar for å bli begravet og oppstått med Jesus Kristus! Det er mamma som får æren av å dukke henne i vannet og vi grugleder oss. 


0 kommentarer: