fredag 27. august 2010

Eskimojakke til Lerke og fredagsritual.





Som dere kan se ble jakken 2 år i stedet for 6-9 måneder som den skulle bli ifølge oppskriften. Ikke vet jeg. Mine teorier på hva som gikk galt er disse:
1. Jeg strikker litt løst. Kanskje etter dette vil jeg si altfor løst. Skulle nok brukt mindre pinner.
2. Se teori nr 1.
Ikke bare ble det total bom på størrelsen men det skjedde også en annen liten feil. Siden det gikk med ekstra garn til jakken fikk jeg ikke nok garn til hette og måtte droppe denne, det gjorde at halsen ble litt for vid. Men men... nå får det være nok klaging. Tilda var storfornøyd at hun endte opp med ny jakke, så kan lillesøster arve den når hun blir større.

Fredager går vi alltid på besøk til Goden. Goden er min onkel på mors side som ble kalt Goden av meg som liten og heter det fortsatt den dag i dag. Oldemor er her hver fredag og lager middag til han (og nå også oss) kl 11! Det er et fantastisk rituale som vi har invitert oss selv til å bli med på. Tilda liker aller best at hun får saus, som er noe av det beste hun vet. Vi får også kikke på hestene, og av og til sitte oppå. Men idag måtte vi bare se på, for Goden skulle ut og kjøre med fjordårets føll, og det er fortsatt nokså skeptisk til oss andre.


Etterpå kunne vi sitte i solveggen på terassen og drikke nytrukket kaffi. Vi nyter siste rest av sensommeren og håper bare den vil vare enda litt til.

1 kommentarer:

Hanne Bjelland sa...

så nydelig jakken blei med dei knappane, å ikkje minst så søt modell :)