onsdag 7. juli 2010

En solhatt med sjarm.



Jeg var på en klesbutikk her om dagen og kjøpte solhatt til Lerke. Veldig perfekt fordi den hadde øreklaffer, må nesten ha det selv på en god sommerdag når man bare er 4 mnd. Solhatten var helt enkel i rosa, men når jeg kom hjem syntes jeg den trengte litt forbedring. Så jeg satte med med min herlige Bernina og sydde på dette nydelige båndet i brunt og hatten ble bare så lekker.



Min gode venn Ragnhild fortalte med nettopp at hun alltid pleide bruke en annen farge som søm enn det hun skulle sy på. Det er faktisk enormt fint, og ble en fin ekstra detalj på båndet. Det eneste er at sømmen kunne vært en smule mer rett, men jeg skylder på at hatten buer seg. Ragnhild er nok enda bedre på den rette sømmen enn meg.
Hatten fikk også en stor brun sløyfe, og Lerke skrevet med frihåndsfoten på symaskinen. Lett som bare det og skikkelig mye finere enn bare en rosa kjedelig hatt.

Detalj av sløyfe:

Detalj av skrift:

Det skal jammen ikke mye til for å friske opp min hverdag. Så fint, så enkelt!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Du e ei vilt kreative dama! D ska du ha... ;)

Ragnhild Hetland sa...

Kjempefint! Men fatte ikkje koss du klare skrive så fint med frihåndsfoten... Eg må teste det ut snart. Har forresten skaffet meg tvillingnål og testen det ut på to luer. Veldig enkelt.