mandag 7. juni 2010

Sommeren er her.



Og det betyr desverre nedprioriteringer på bloggen, for heller å være ute så lenge sola vil varme oss. Det er en utrolig herlig årstid og vi nyter dagene sammen, to små og to store.

På tross av det gode været så kribler det i symaskinfoten og det blir produsert sommerklær til både store og små, helst med masse farger og blomstrende stoff. Og lyset slukkes ikke på hobbyrommet før det er altfor sent eller tomt for sytråd. Da ligger som regel denne beskjeden på frokostbordet til Pappa Karlsen: "Hei skatt. Kan du kjøpe denne tråden på butikken imorgen? Jeg er TOM! Krise. Hilsen skatten din."


Her er den første sommerbuksa til Tilda, sydd i tynt bomullstoff fra en fantastisk sommerkjole arvet  gjennom en kunstnervenn, men brukt av en gammel frue fra "byen" vår. Jeg digger stoffet og skulle ønske at det ikke allerede er brukt opp. Har heldigvis fortsatt igjen bittelitt til noen søte hårbånd som skal matche buksa.

Så hadde jeg så lyst å sy en buksedress til frøken "2 og betalt" men S&S hadde selvfølgelig ikke mønster igjen når jeg var der. Så da måtte jeg løse problemet selv og utvidet mønsteret til den blomstrete sommerbuksa og vips så hadde vi en buksedress. Superlett. Jeg lover: Any fool can do it! Brukte kantbånd som knytebånd, elastikkbånd over brystet- og på en kveld så var vi klare for mer sommer og sol.



Igår satt jeg ute i sola og laget to små oppsatser til to gode venner, syns selv de ble nydelige og fargerike. Det er så lett å gjøre dagen til noen andre litt bedre, og det kan blandt annet gjøres med blomster.


Ellers blir det meste av dagene mine brukte sammen med mine to solstråler.



Nyt hverdagen!

2 kommentarer:

sarahhelland sa...

Hurra..Kjekt å oppdage et nytt innlegg på bloggen din:)
Har vert inne her hver dag,i håp åm at du hadde lagt ut bilde av di 2 søte små, eller av alt det fantastiske du lager.

Blir sååå inspirert når jeg ser de flotte resultatene du får frem, når du trår til på symaskinen.
Heldigvis har storesøster blitt venn med symaskinen sin, og om ikke så lenge skal hun lære meg triksene (som hun sikkert har lært av deg). DET kan bli spennende:)

Dere er en søt familie, meg så mange inspirerende opplevelser!
Jeg ønsker dere en fin sommer, og gleder meg til flere blogge-innlegg i fremtiden:)

Drømmehjerte sa...

Så fine bukser du har sydd!! Enig med deg - stoffet til den posebuksa var helt fantastisk!! Vi har akkurat kommet hjem fra ferie, så symaskinen har stått stille lenge. Og nå skinner sola fra strålende blå himmel, så vi får se om en ikke må vente litt til. Men jeg kjenner også at det begynner å krible i syfoten igjen. :-) Gøy å høre at alt står bra til med dere! Hadde vært gøy å truffes i sommer når vi kommer hjem en tur - eller om dere kommer sørover! :-) Klem