fredag 5. februar 2010

Hellig flanell fra USA.



Jeg var i posten og hentet mitt lenge etterlengtede stoff fra USA idag, og pakken var en fryd og en glede å åpne. Så nydelig flanell stoff skal man lete lenge etter. Men prisen å betale ble høy.... veldig høy.
Stoffet i seg selv var på en fin liten sum av 39 dollar (213 kr den dagen jeg bestilte) Altså rett over grensen for det du må betale toll for. Jeg tenkte det var lurt å få teste ut hvor mye toll man egentlig måtte betale på en så liten pakke og bestemte meg for å bestille den. Jeg måtte i tillegg betale 29,50 dollar i frakt (170 kr) og da jeg mottok pakkelappen så jeg at jeg måtte i tillegg betale 253 kr i tollgebyr. Noe som utgjør den fine sum av 636 kroner. Man kan vel si at prisen ble en smule dyrere enn jeg hadde planlagt, og neste gang lover jeg å holde meg innenfor grensen slik at jeg slipper å betale toll. Jeg LOOOOVER!

Men stoffet er fortsatt nydelig. Og jeg skal bruke hver minste bit av det. Men ikke på hva som helst...

6 kommentarer:

Møyfrid sa...

Så fint stoff!

Kan eg spør kor du har kjøpt d henne? E veldig på jakt itte kjekke stoffbutikker..

Mamma Karlsen sa...

såklart:) har kjøpt det på www.annamariahorner.com
Kan også anberfale deg Etsy.com, har du hørt om det?
Det er hvertfall en samling av alle slags hobbyer og kreative ting, som selges av forskjellige personer. Er mye kult stoff der også, kan anbefale fabricworm, der har jeg bestil før! Den norske versjonen av etsy heter Epla og da trenger du ikke trenke på toll og sånne kjedelige ting:)

sarahhelland sa...

Glede meg te å sjå kæ som blir te av flanell-stoffet ditt;)

Men du må gå innpå bloggen min å sjå di søde bildene æg tog av tilda å max-emil:D

For nogen herlige onga altså!!

-Synnøve sa...

Såg sjikkele deilikt ud:) eg sitte å lure på om eg ska våga meg te å sy stoltrekk.. Vett du om det e vanskelig? har ikkje sydd noke serligt før, så eg e veldig nybegynner:P

Mamma Karlsen sa...

synnøve: det spørs nok litt kæ stola det er til,og om fasongen er vanskelig. Men det er alltid en utfordring å sy noge sånn uten mønster, det må som regel endel prøving og feiling (og tålmodighet) te! takk for prøvene på parafyme og REN, eg holle på å prøve det ut og det virke bra, eg like lukta og.

Sarah: oi, nå glede eg meg te å sjå bildene! kjekt du følge med på bloggen vår.

Møyfrid sa...

Tusen takk!

Fare for at d blir handla litt derfra. Stoff og stil e gøy d og, men e litt ekstra sjarm m pakker i posten =)