tirsdag 23. februar 2010

Gjenbruk - We love it



Når familien Karlsen skal kose seg sammen  hender det ofte at vi tar en tur innom bruktbutikkene i nærmiljøet. Her leter vi etter skatter og ting som kan friske opp hverdagen vår. Noen ganger går vi tomhendte hjem igjen, men de aller fleste gangene får vi med oss et kupp eller to. Denne gangen var vi innom bruktbutikken på Bryne hvor vi fant litt av hvert.

Det første kuppet jeg fant var flere veldig kule tapetruller, og hadde jeg ikke hatt en litt fornuftig mann med på denne ekspedisjonen så kunne jeg ha startet tapetbutikk. Jeg tror jeg hadde 10 ruller i hendene før han kom så langt inn i butikken som meg. Men jeg klarte etterhvert å begrense meg til 6 nydelig ruller, som skal pryde litt av hvert i vårt herlige hjem.

Jeg fant en nydelig barnebok skrevet og illustrert av Elsa Beskov, mens min mann fant en bok om Japansk mat. Spennende.

Barnebøker er alltid kjekt, og disse hadde kjempefine tegninger. Det betyr aller mest for en 2 åring. 10 kr pr stk.

Ja, det var virkelig en herlig dag å lete etter gjenbruksgreier på. Og vi var ganske fornøyde alle tre. Tilda aller mest siden de eldre som jobber på bruktbutikkene propper henne full av kjeks og annet søtt.

Men jeg må også få skryte av Tildas herlige vintersko, som hun har arvet av Mamma Karlsen. De fikk seg en omgang med navyblå skokrem idag og ble et syn. Her kommer før og etter bilder:

Før.

Etter.

7 kommentarer:

-Synnøve sa...

Så inspireranes!!! det e så mange gode tips fra dokek å få med seg! Flotte sko:D!!

Marianne sa...

Tapetene såg jo kjempe kule ut!! :)

Hanne Bjelland sa...

æg lige Godt at dåkke æ nogen loppisa :)
dæ kreves faktisk et eget øye å finna sånne skatter som dåkke gjer!(å dæ mangle æg ) for et kupp, å for nogen fresh sko!

Siljefrøet sa...

Sweeheheet! Dette va rett å slett oppmuntrande lesning :) Blei glae av å sjå på tapetane, og ser levande for meg koss den følgende begrensingssamtalen hørres ud, tehe..
Have a good one spending them on your walls!

Polka sa...

Hei ! Du har en veldig koselig blogg :)
Jeg fant deg gjennom avisen og har fulgt med siden.
Og det er så godt gjort av deg, at du er en hjemmeværende mor ! Det er dessverre færre og færre av slike som deg..
Barna har det så godt av å være hjemme med sin mor de første årene (jeg synes aller helst, de tre første årene ).
Og du lager mye fint :)
Takk for inspirasjonen !
Hilsen fra en trebarns mor :O)

Mamma Karlsen sa...

Tusen takk for koselig tilbakemeldinger! Det er veldig hyggelig å høre at bloggen er inspirerende!

Polka: Takk for oppmuntringer! Jeg er enig med deg!! Håper du vil følge med oss videre på reisen!

Hilsen Tone "Mamma Karlsen"

Ragnhild sa...

Digger tapetrullene, Tone!! :) Må visst komme meg til Bryne!