lørdag 16. januar 2010

Monkey boy



Det fristet å hive seg på amigurumi bølgen på nytt etter å ha hatt mine få minutter i rampelyset. Og så var det litt urettferdig at Tilda har så mange søte hekladyr mens lille baby i magen har ingen. Så dermed satte jeg igang med et nytt prosjekt.

Det utviklet seg en stor kropp med mange striper på, og jeg likte tanken på en stripete apekatt. Og jammen ble den ikke en søt liten fyr til slutt. Jeg lo mye mens jeg heklet denne gangen, og lot fantasien på fritt spillerom. Så han er både skjev og merkelig, men strutter av personlighet.



Nå skal den pakkes fint inn og får ikke komme fram i dagslys før den blir tatt med på sykehuset av storesøster.

6 kommentarer:

-Synnøve sa...

Du er så kreativ- inspirerende og magisk:) Eg like godt bildene på bloggen, er det pappa Karlsens nye kamera? (..ke slags?) heile bloggen er fresh og herlig:D

Bare Meg sa...

Kjempe tøff! synes ikke den så så skeiv ut jeg:)

Hanne Bjelland sa...

For en sjønnas! DU æ så flinke. BABby vil nok liga ann godt!
Må inrømma at bildene æ fantastisk BRA! (å nå kan æg snart skriva bok om Øyvind sine unnsjyllninga for at dæ æ ABLSOLUTT heilt nødvendigt mæ et nytt kamera..hehe)

Hurra for nye blogg!

anette sa...

så søt! Du er kjempe flink! :)

Hegis sa...

Heisan:o)Kjempefin blogg du har:o) Jeg fant siden din via allers, og likte veldig godt de heklede dyrene dine:o) Jeg liker også å hekle, strikke litt, perle til bunader å sånt. Men lurer litt på hva du stapper disse dyrene med og hvilket garn du bruker??
Hilsen fra Hege.

Mamma Karlsen sa...

Heisann. så koselig å lese kommentaren din på bloggen vår! Takk for komplimangene:) når jeg hekler kosedyr bruker jeg for det meste bomullsgarn, det blir aller finest. Har prøvd litt ull, men syns selv at de ikke holder formen så godt og ser litt uproffe ut. Jeg stapper med ull, eller det som jeg har hjemme. Noe har vel vært litt sånn puteinnhold, men foretrekker ull. Da blir de myke og gode, men det er viktig å stappe litt godt, da holder de formen bra. Håper tipsene kan være til hjelp. Hilsen Tone