søndag 24. januar 2010

Gamle bilder



Jeg driver for tiden å skanner familiens gamle lysbilder inn på data. Det har de siste årene blitt langt mellom lysbildekveldene med foretrukne gardiner og tilhørende snuing av bilder som på mystisk vis har havnet feil vei i fremviseren. Det er derfor blitt nødvendig, dersom en ønsker å bruke disse bildene i fremtiden, å digitalisere bildene. Dette er ikke gjort på et blunk, men resultatet blir bra, så da er det verdt det. Her kommer et bilde fra familiens skattekiste: "Farfar Karlsen, på biltur i Danmark med oldefar og oldemor Karlsen" Rastepause i vegkanten er tydeligvis noe en kunne gjøre i gamledager.


5 kommentarer:

anette sa...

utrolig bra kvalitet! :) stilikt bilde :)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan!

Oj, for en jobb! Men utrolig gøy da når bildene blir så flotte!

Tusen takk for at du ville være med i giveawayen min.

Hihi,jeg gikk rett i baret ang. bloggedamer og skoleplansjer. Tenker nok for mye på at det kun er damer som er innom bloggen og har interesse for gamle saker,men det er jo feil.
Men du vet at det er gitt ut en nydelig bok der svenske plansjer av natur/dyr er samlet.
Den anbefales,jeg har skrevet om den i et tidligere innlegg om mine skoleplansjer.

Ha en fin ny uke!

Lisbeth

Bjørnar sa...

Veldig kult bilde! Gode tider. :)

Pappa Karlsen sa...

Takk takk! Det skal sies at bilde er blitt noe behandlet i photoshop for å oppnå ønsket fargeeffekt. Det er begrenset hvor fargesterke 50 år gamle lysbilder er. Men driver og jobber litt med dette bilde, og lurer litt på å få det på lerret på datarommet/kontoret vårt.

Siljefrøet sa...

Awesome! Dette var veldig kult, både motivmessig og fargemessig. Ikke at jeg har hele peilingen, men dette likte jeg meget, meget godt. Skills, man :)