mandag 19. oktober 2009

Å bygge rede...



Jeg har innsett at viss jeg skal rekke over alt som skal være gjort på listen min fram til jul, så må jeg jammen få rompa i gir.

Og det aller første jeg kan krysse av på listen er min egen maj tai. Jippi. Den ble veldig flott. Men denne var litt vanskeligere å sy enn min forrige, tror jeg hadde glemt av hvor mange lag med stoff jeg puttet imellom panelet. Og dermed ble det mange knekte nåler og veldig mye ryking av tråd, helt til jeg kjøpte noen tykke nåler for dongeristoff. Da var problemet løst!

Jeg har brukt et tykt flanell stoff (kjøpt som ferdige gardiner på Kid, lengde 220)som bakside på panelet og som stropper. Det funker fett! Stoffet framme på panelet er kjøpt hos Stoff og Stil i danmark, men kan bestilles i katalogen deres. Det er et aldeles nydelig tynt flanell stoff, som jeg tror vil bli fint til bukser, kjoler og mye annet.



Detalj av baksiden på panelet, kan også brukes som framside og da med en praktisk lomme.

Maj taien har allerede blitt prøvd ut av Tilda, men hun syns heller at baby skal være oppi der.

4 kommentarer:

-Synnøve sa...

Hei Tone vil bare informere om at du kan få kjøpt stoff og stil på nett :
http://www.stoffogstil.no/
men det var kanskje det du mente:9 Synst du er så flink ! Gleder meg til å se deg med en baby oppi der:)

sarah sa...

Så spennande å sjå på alt du lage, Tone! kjempe møje fint og kreative påfunn=)
Dette va jammen en koselige blogg, sga fylla mæ på den;)

Tone K sa...

takk for tipset, men det va egentlig det eg meinte. Dei he kataloger som ligge ute på nette, og eg he bestilt av de før...:) dæ æ veldig jilt.

Mari sa...

Du e gode!! Tar du mot bestilling....? ;-)