torsdag 12. mars 2009

Veien blir til mens man syr.



Midt oppi omgangsyken, spylukt og vasking av utallige maskiner med klær så har jeg innimellom fått muligheten til å være produktiv.

For et par uker siden arrangerte jeg mitt første (forhåpentligvis ikke siste) gjenbruksselskap. Det var en stor suksess, og jeg fikk med meg masse fine klær. Jeg snappet også til meg et brunt skjørt som hadde så fin blondekant nederst, det måtte jeg bare ha. Selve skjørtet passet ikke til meg, men stoffet kunne alltid bli brukt til noe annet. Med dette i bakhodet og en glede over at solen har begynt å skinne på vinduene mine igjen, så måtte jeg bare lage en sommerkjole til frøken Tilda.

Og her er det fine resultatet:


Detalj av knappingen i ryggen:



Mønsteret på kjolen har jeg tegnet av en kjole til Tilda, ved å vrenge stoffet og tegne det over på bakepapir. Det er viktig å tenke på hvordan kjolen skal åpnes, enten det er glidelås eller knapper/hemper. Her finnes utallige muligheter. Jeg valgte selvfølgelig knapper, som er min favoritt.

Jeg brukte også et annet stoff som jeg har bestilt på stoff og stil til armer, hals og to søte lommer. Stoffet er veldig 60talls inspirert og ble veldig fint sammen med det brune stoffet.

Nå kan sommeren bare komme. Vi er klar!

4 kommentarer:

-Synnøve sa...

Du er bare så utrolig flink!
Så flott kjole! du kan snart starte produksjon Tone:O)

Hege sa...

Den var søt da :-) Du er jo bare kjempe flink.

Ingvild sa...

Du er helt utrolig, Tone!!!
Skulle gjerne bestilt en sånn kjole til min jente... :-)

miss_solvor sa...

Du æ kjempe flinke å kreative Tone! Sko ønska æg æg va dæg der ;)