lørdag 21. februar 2009

Når vinteren setter inn...



...så er kanskje ullsokker det aller beste som finnes.
For et utrolig viktig, verdifult og undervurdert mysterium.

Fra tidenes morgen har farmor strikket ullsokker.
Hver bursdag og jul dukke de opp, i alle slags farger.
Og er det noe som jeg fortsatt setter pris på, som brukes hver dag, helt til de er hullete og tynnslitte så er det farmors ullsokker.
For hva er det som passer best sammen med en god kopp te og et teppe?
Eller på hyttetur?
Eller som holder deg varm på tur i snø eller pøsregn?
Selvfølgelig, det er jo ullsokker!

Så her går en takk ut til farmor, for alle de utallige ullsokkene hun har strikket, som har varmet og fortsatt varmer mine kalde føtter gjennom lange vintermåneder!
Tusen takk kjære farmor!

2 kommentarer:

Gretty sa...

ja, tuusen takk frå mæg au :)brukes nesten året rondt. æg spurte ei strikkekåna på jobb kor mange lange tid hu brokkte på et par sokka.. Nei.. en sånn 2 par te dagen gjekk fint an.. Snakk om fart!

-Synnøve sa...

Eg synst det ser ufattele vanskelig ut! Dokke e så goe:) Eg må vel prøva meg så smått en gang, men det blir nok ikkje lett.
Men du verden så gode de e å ha på..mmmMMmm:)